اخبار مدیریت و تجارت فرایند نام‌گذاری و رابطه آن با کسب‌وکار

تیم مشاوران مدیریت ایران:

در چند دهه قبل، نام‌گذاری Naming یک محصول یا کسب‌وکار ، کاری بسیار ساده بود و یک روش نام‌گذاری ساده و مشخص وجود داشت.

به‌عنوان نمونه:

  • استفاده از نام مالک یا مالکان، مانند Adidas که از Adi Dassler گرفته‌شده است.
  • استفاده از نام شهر یا کشور تولیدکننده، مانند ANZAC Biscuits که از Australian and New Zealand Army Corps گرفته‌شده است.

اما امروزه فرایند نام‌گذاری محصول یا کسب‌وکار، به حد بلوغ خود رسیده است و هدف مدیران سازمان در فرایند نام‌گذاری، بر حفظ تعادل و تأثیرگذاری بیشتر و عمیق‌تر بر اساس نیازمندی‌های استراتژیک کسب‌وکار است.

این امر فرایند نام‌گذاری را بسیار سخت نموده است، زیرا نام باید در کانال‌های ارتباطی متفاوت و در کشورهای مختلف بتواند نقش موردنظر در برنامه‌ریزی بازاریابی را ایفا نماید.

نام تجاری همواره یک عنصر ثابت در بین عناصر برند است. زیرا امکان دارد که جایگاه برند ، رنگ‌ها، شکل و شمایل فونت‌ها و همچنین لوگوی ما موردبازنگری واقع‌شده و تغییر یابد.

  • بنابراین، نام تجاری باید چه‌کاری را انجام دهد و چه‌کاری را انجام ندهد ؟

 

مهم‌ترین وجه یک نام برند ، انعکاس ارزش برند است و بیانگر نه سلیقه شخصی مالک برند.

بازار مملو از برندهای هوشمندی است که تاکنون دیده‌شده است. بنابراین، تمام کسب‌وکارها می‌بایست به‌دقت تمام وجوه برند خود را ارزیابی و طراحی نماید.

قصد آن داریم تا در یک سلسله از مقالات، بر دو حوزه در مدیریت برند تمرکز نماییم : فرایند نام‌گذاری و رابطه آن با کسب‌وکار.

اجازه دهید تا با شناخت فرایند نام‌گذاری آغاز می‌نماییم.  به‌طور سنتی، به این فرایند “سیستم نام‌گذاری» یا «انتخاب نام» گفته می‌شود.

این سیستم در جهت انتخاب یک نام، واژه و یا در خصوص قوانین ایجاد یک نام است. قوانینی که کاملاً شفاف بوده و موجب درک صحیح نیز می‌گردند. و من همیشه اعتقاددارم که درک مناسب سرآغاز ایجاد یک رابطه است. این همان نکته کلیدی و منفعت اصلی حاصل از فرایند نام‌گذاری محصول یا کسب‌وکار است. حال می‌توان ضرورت وجود یک مدیریت برند حرفه‌ای را در این فرایند به‌صورت کامل درک نمود.

این فرایند شامل :

1- شناخت

2- تمرکز

3- ارزیابی

4- پالایش

5- ارزیابی مجدد

6- طراحی

7- استقرار

نام‌گذاری برندینگ iranmct-barnding-naming

تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

http://ift.tt/Xt5PZv info@iranmct.com (دکتر سیدرضا آقاسیدحسینی) September 16, 2014 at 09:58AM

Advertisements

Posted on سپتامبر 16, 2014, in Management-iramct and tagged . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: