10 دلیل برای برندینگ مجدد

تیم مشاوران مدیریت ایران:

هر زمان که در مورد برندسازی مجدد (برندینگ مجدد) ReBranding با مدیران ارشد سازمانی مذاکره می‌نماییم، همکارم (برد ون اوکن) همواره در تعریف واژه برندسازی مجدد، یک شرح زیبا در این خصوص را برای آنان ارائه می‌نماید:»همان‌طور که سیستم احراز هویت سازمان‌ها برای تشخیص صلاحیت حق دسترسی افراد طراحی‌شده است. هویت برند نیز سیستمی است که در جهت تشخیص هویت سازمان توسط مخاطبانش طراحی‌شده است. وظیفه آن انتقال صحیح اطلاعات مدنظر به ذهن مخاطبان است. اگر شما این سیستم را تغییر دهید، ممکن است بخش عمده یا تمام تداعیات، خاطرات و امید مشتری به برند را از دست دهید و باید مدت‌زمان زیادی برای ساخت مجدد آن صرف نمایید.»

پس همواره یک دوگانگی وجود دارد. افراد به چیزی که می‌شناسند، علاقه‌مند هستند ولی از سوی دیگر، ما در جهان در حال تغییر زندگی می‌نماییم. مدیران برند همواره در حال مبارزه با زمان و پیاده‌سازی تغییرات هویت برند به عناوین یک ثروت سازمانی هستند.

rebranding-marketing برندینگ مجدد

شخصاً علاقه من در این حوزه در خصوص کشف ریشه اشتیاق و علاقه برندها به تغییر است و اینکه چگونه ازنظر بصیری خود را تعریف نموده و چه شخصیتی دارند ؟

  • اعتقاد دارم که در بلندمدت، تعریف ما از هر چیزی می‌توانند انحنا پیدا نمایند. به این معنا که هر تعریف خشک، ثابت و استانداردی می‌تواند منعطف گردد، زیرا برای بقا، باید خود را با شرایط جدید تطبیق و بازتعریف نماید.

اگر انگیزه و اشتیاق ناصحیح در پشت تغییر برند باشد، حتماً برندسازی مجدد، اقدامی اشتباه خواهد بود.

برای اینکه درستی یا نادرستی تصمیم خویش در انجام برندسازی مجدد بی آزمایید، در ادامه با اشاره به بخشی از مقاله اخیر مجله بسیار معتبر Business Insider در این خصوص توضیحاتی را ارائه خواهم نمود.

در مورد اینکه چه کسی هستید، اطمینان حاصل نمایید:

در خصوص جوهره و ذات هویت برند Brand Identity خویش، با خود صادق باشید. چه تعداد از شرکت‌ها هنوز بر این تصورند که بدون ایجاد تغییر در هویت برند، به‌راحتی قادرند تا مخاطبان خود را در مورد تصمیمات و مواضع خود، قانع سازند. پس اگر چنین برند قانع‌کننده‌ای دارید، خوش به حال مدیر برندتان، پس نیازی به تغییر در هویت برندتان نخواهید داشت.

اگر نیاز دارید، تا جای که امکان دارد با بهره‌گیری از تجربه و علم و ابزاری موجود در پی ساخت و شکل‌دهی به تغییر هویت برند خود باشید. برندی که الزاماً عامه‌پسند، بلکه مخاطب پسند باشند.

پنهان‌کاری نکنید:

یک برند اگر برای مخفی نمودن حقایق ذاتی خود به دنبال تغییر برند باشد، همانا تلاشی در جهت فریب سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات خود خواهد بود.

ادامه :

10 دلیل برای برندینگ مجدد

Advertisements

Posted on ژانویه 22, 2015, in branding, بازاریابی, برندینگ and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: