8 سوال برای انتخاب عضو مناسب برای تیم بازاریابی (استخدام بازاریاب مناسب)

تیم مشاوران مدیریت ایران :

اگر به دنبال جذب نیروی بازاریابی (استخدام بازاریاب) برای تشکیل یا تکمیل تیم بازاریابی خود هستید، حتما به دنبال نیرویی با بیشترین هماهنگی فرهنگی را با سازمانتان خواهید بود، نیرویی که ارزش سازمان شما به‌طور کامل درک نماید.

حتما به تجربیات پیشین کاندیداهای احتمالی توجه و در حین مصاحبه استخدامی از آنان سوالاتی خواهید پرسید.

جذب نیروی بازاریابی استخدام بازاریاب

جذب نیروی بازاریابی استخدام بازاریاب

مسئله این است که به عنوان مدیریت بازاریابی، چه سوالاتی را در فرایند مصاحبه شغلی کاندیدای عضویت در تیم بازاریابی بپرسیم ؟

 1- چه خواهید کرد، اگر بودجه بازاریابی صفر باشد؟

بزرگی یا کوچکی بودجه بازاریابی مهم نیست، شما به فردی باهوش و جنگنده نیاز دارید. فرد موردنظر به چه میزان با بازاریابی چریکی یا بازاریابی محتوا آشناست ؟ اگر بازاریابی تنها به معنای خرج پول باشد، پس همه بازاریاب هستند.

سوال مهم: با بودجه صفر، چه تعداد تکنیک و روش بازاریابی، بلافاصله به ذهن کاندیدا خطور می‌نماید ؟

 2- اگر تنها عضو دپارتمان بازاریابی باشید، چه اقدامات اثرگذاری انجام خواهید داد؟

شبیه به نکته نهفته در سوال قبل، صرف‌نظر از تعداد نیروهای موجود در واحد بازاریابی، شما از فرد موردنظر، باید انتظار بالاترین میزان اثرگذاری را بدون اتکا بر دیگران داشته باشید. پس از وی سوال نمایید : یک روز از زندگی یک نیروی بازاریابی که به‌تنهایی در دپارتمان بازاریابی کار می‌نماید، چگونه به نظر می‌رسد؟

3- فردی در جایگاه شما، چه مهارت‌های تکنیکی باید داشته باشد ؟

چگونه باید مهارت‌های تکنیکی جدید را کسب نمایید ؟ امروزه، بازاریابان باید با تکنیک‌های نوین بازاریابی آشنا باشند. آیا کاندیدا در غیاب یک پایگاه اطلاعاتی یا برنامه خاص، آستین بالا زده و وارد میدان می‌شود ؟ از کجا شروع می‌کند؟

4- برای اینکه در جریان اتفاقات درون صنعت باشید، چه اقداماتی انجام می‌دهید؟

شناخت روندهای موجود و یا روندهای در حال ظهور، در صنعتی که در آن حضور دارید، یکی از عناصر کلیدی و موثر در بازاریابی محتوا یا بازاریابی مفهوم است. زیرا که باید پاسخی به چگونگی و چرایی اتفاقات پیرامونی در آن وجود داشته باشد.

5- چگونه اثربخشی تلاش‌های بازاریابی خود را ارزیابی می‌نمایید ؟

باید از کاندیدا سوال نمایید که چگونه انجام یا عدم انجام یک کار را تشخیص می‌دهد. چگونه هدف‌گذاری نموده و فرایند پیشرفت را ارزیابی می‌نماید؟

6- کدام بخش‌های سازمان باید در فرایند تصمیم سازی بازاریابی درگیر شوند و چطور؟

این سوال 2 جنبه دارد :
الف – به چه میزان به همکاری سایرین اهمیت می‌دهد ؟
ب – کاندیدا به‌عنوان یک جز از سازمان، چه تصویری از کل سازمان دارد ؟

7- یک ایده یا کمپینی که به رهبریت شما به شکست/موفقیت انجامیده است را بیان نمایید. چرا موفقیت/ شکست ؟

به مصاحبه‌شونده اجازه دهید تا بیان مثال، در خصوص موفقیت‌های پیشین خود توضیح دهد. آیا به نقش سایر همکاران در فرایند موفقیت خویش، اشاره می‌نماید؟ آیا به شکست‌ها اشاره می‌نماید ؟ چگونه شکست‌های خود را تحلیل می‌نماید؟ آیا علت شکست خود را درک نموده است؟ آیا خود مسئول شکست دانسته و خود را سرزنش می‌نماید ؟ از تجربه خود چه درسی کسب نموده است ؟

8- برای پیشرفت در کار چه اقداماتی باید انجام دهید ؟
یکی از سوالات متداول در جلسه مصاحبه، پرسش در مورد نحوه ارزیابی روزانه کاندیدا از فعالیت خویش است. چه میزان از استقلال و تفویض اختیار موجب رشد وی می‌گردد؟ حتما به کاندیداهای خود کارهایی برای انجام در خارج از محل کار محول نمایید، کارهایی در حوزه تحقیقات بازار، برندینگ و تولید محتوا.

 منبع :

8 سوال برای انتخاب عضو مناسب برای تیم بازاریابی (استخدام بازاریاب مناسب)

تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

Advertisements

Posted on مه 8, 2015, in منابع انسانی, مدیریت بازاریابی, بازاریابی and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: